Yurtiçi ve Yurtdışı Ticari Davalar Danışmanlığı

Ticari Davalar Avukatlık Hizmeti

Ticari hukuk çerçevesinde görülen davalar, ticari davalar olarak adlandırılır. Bir davanın ticari dava sınıfına girip girmemesi ise TCK esaslarına göre belirlenmektedir. Buna göre davalı ve davacının ticari işle ilgilenmesi ve bu davanın ticari işletmeyi ilgilendirmesi gerekir. İstanbul uluslararası hukuk avukatı veya ofisleri TCK ve diğer ülkelerin yasalarına göre dava sürecini takip eder. Aynı zamanda tek tarafın tacir veya ticari işletme sahibi olduğu ancak diğer tarafın tacir olmadığı durumlarla ilgili de ticari dava açılabilir.

Ticaret Hukuku bağımsız bir hukuk alanı olmakla birlikte çok geniş bir kapsam alanına sahiptir. Kıymetli evrak hukuku, şirketler hukuku, deniz ticareti hukuku, ticari işletme hukuku, sigorta hukuku ve taşıma hukuku olmak üzere altı kategorisi bulunur. Ticari davalar ise mutlak ve nispi olmak üzere iki farklı başlıkta ele alınır.

Mutlak Ticari Dava Nedir?

Türk Ticaret Kanunu 6102 sayılı 4/1. ve 1-6 maddesinde bentlerinde belirtilen hususlar mutlak ticari dava olarak adlandırılır. Buna göre, her iki tarafında ticari işletme olup olmamasına bakılmaz. TTK.m. 4/1’de yer alan maddelere göre:

• Banka, finans kuruluşları vb. ödünç para verme işlemi,
  • Malvarlığı ya da işletmenin devralınması veya birleştirilmesi,
  • Rekabet yasağı,
  • Finansal kiralama,
  • Kooperatif kaynaklı sorunlar,
  • Yayın sözleşmesi.

Vb. durumlardan kaynaklanan sorunlar mutlak ticari davaların sebebini oluşturur. Örneğin, sigorta poliçesi veya acente kaynaklı sorunlar; telif kaynaklı problemler veya sözleşme ile ilgili sorunlar mutlak ticaret davaları olarak kabul edilir.

Mutlak ticari davaları Türk Borçlar Hukuku veya Türk Medeni Kanunu’ndan kaynaklanan problemlerle de ilgili olabilir. Bu davalarda diğer hukuk dallarının da etkisi vardır. İstanbul en iyi hukuk büroları başta ticari davalar olmak üzere diğer dava türlerinde de başarılı sonuçlar almaktadır.

Nispi Ticari Davalar Nedir?

Nispi ticaret davaları, mutlak ticari davalara göre daha farklı alanları kapsar. Buna göre, her iki tarafın da ticari işletme sahibi ve tacir olması gerekmektedir. Aynı zamanda dava her iki tarafın ticari işletmesiyle de ilgilidir. Dava konusu her iki tacirin de işletmesini ilgilendirmiyor ve sadece tek tarafın işletmesiyle ilgiliyse nispi ticaret davası olarak kabul edilmez.

Nispi ticari davalar Asliye Mahkemelerinde görülür. Taraflar, avukatlarıyla birlikte veya avukat tutmadan duruşmaya katılabilir. Ticari davalarda kavram ve konular birbiriyle iç içedir. Dolayısıyla başarılı bir savunma veya şikayet için iyi bir ticari dava avukatı gerekir. İstanbul avukat veya ofisleri ile anlaşma sağlayarak ticari davalarda başarılı bir savunma gerçekleştirebilirsiniz.

Ticari işlerden kaynaklanan sorunlar nispi ticari davaların konusudur. Örneğin, bir anonim şirketin birlikte çalıştığı bir diğer firmadan alacağını tahsil edememesi için nispi ticari dava açılır.

Ticari Uyuşmazlıklarda Arabuluculuk Şart Mıdır?

2019 yılında ticari uyuşmazlıklar için arabuluculuk şart hale getirilmiştir. 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 5/A maddesinde dava şartı olarak arabuluculuk da yer alır. Buna göre iş hukukundan kaynaklanan problemler için zorunlu arabuluculuk vardır.

Buna göre davacı ve davalının alternatif bir çözüm olarak arabulucuya danışması istenir. Arabulucu ile de anlaşamayan taraflar, dava açarak mahkeme sonucunu bekleyebilir. Ticari uyuşmazlık davasının türü ve anlaşma sağlanamayan para miktarı ne olursa olsun zorunlu arabuluculuk şarttır. İstanbul hukuk bürosu olarak hizmet veren Serka Hukuk ticari uyuşmazlık öncesi arabuluculuk sürecinde de hukuki destek sağlamaktadır.

Ticari Davalar Hangi Mahkemede Görülür?

Son dönemde getirilen arabuluculuk ile birlikte ticari dava süreci oldukça kısalmıştır. Öte yandan hala anlaşma sağlayamayan taraflar, ticari davalar ile mahkemeden adil bir karar çıkmasını bekleyebilir. Ticari davalar, esasen Asliye Ticaret Mahkemelerinde görülmektedir. Ancak Asliye Ticaret Mahkemelerinin olmadığı yerlerde Asliye Hukuk Mahkemeleri de ticari davalara bakar.

Hukuk desteği alarak ticari dava süreci kişilerin kendi lehine çevrilebilir ve dava süreci ile ilgili detaylı bilgi alınabilir. İstanbul hukuk firması arıyorsanız Serka Hukuk’un uzman avukat kadrosundan yararlanabilirsiniz. Ticari davalar ile ilgili sormak istediğiniz soruları ve mahkeme süreci ile ilgili bilgileri öğrenmek için iletişim numaralarımızı arayabilirsiniz.

Adres: Gayrettepe Mah. Cemil Aslan Güder Sk. Modül Apt. No:26 D:2, Beşiktaş/İstanbul

TELEFON

GSM